Bu yazı 02.02.2026 tarihinde güncellenmiştir.
İşsizlik Maaşı Başvurusu Ne Zaman Sonuçlanır ve Nasıl Sorgulanır?

Çalışırken işsiz kalan sigortalı işçilere verilen işsizlik maaşının başvuru süreci, birçok kişi için kafa karıştırıcı olabilmektedir. “Tüm işsizlik maaşı şartlarını yerine getirdim ve başvurumu yaptım. Peki, işsizlik maaşı başvurum ne zaman sonuçlanır ve ödemem hesabıma ne zaman yatar?” diye merak ediyorsanız, bu yazıyı sizin için hazırladık.
Öncelikle belirtmek gerekir ki, başvuruda bulunduğunuz işsizlik maaşının yasal çerçevede sonuçlandırılması için İŞKUR’a kanunen 1 aylık süre tanınmıştır. Ancak uygulamada, başvurular çoğu zaman bu sürenin dolması beklenmeden 10 ila 15 gün içerisinde sonuçlandırılmaktadır. Yoğunluk yaşanan dönemlerde ise bu sürenin 1 aya kadar uzaması mümkündür.
Peki, işsizlik maaşı başvurusu neden bazı durumlarda daha uzun sürede sonuçlanır?
Bu sorunun cevabını, başvuru sürecinin nasıl işlediğini adım adım ele alarak açıklayalım.
İşsizlik Maaşı Başvuru Süreci Nasıl İşler?
1️⃣ Başvurunun yapılması
İşten ayrıldıktan sonra 30 gün içerisinde, e-Devlet üzerinden ya da doğrudan İŞKUR’a giderek işsizlik maaşı başvurusu yapabilirsiniz.
2️⃣ Başvurunun askı süreci (10 gün kuralı)
Başvurunuz sisteme düştükten sonra değerlendirme süreci başlar.
Eğer işten ayrıldıktan hemen sonra başvuru yaptıysanız, başvurunuz yaklaşık 10 gün askıda bekleyebilir.
Bu durumun nedeni şudur:
SGK, işverenlere işten çıkış kodu veya yanlış bildirilen prim günlerini düzeltmeleri için 10 günlük yasal süre tanımaktadır. Bu süre dolmadan başvurunuz üzerinde işlem yapılamaz.
Bu aşamada başvurunuz, sistemde “tekleştirme bekleniyor” olarak görünür.
3️⃣ İnceleme ve sonuçlandırma aşaması
Askı süresi tamamlandıktan sonra başvurunuz işlem sırasına alınır.
Başvuru yoğunluğuna bağlı olarak inceleme yapılır ve sonuçlandığında tarafınıza SMS yoluyla bilgilendirme gönderilir.

Sonuç SMS’ inin Gecikme Nedenleri
Başvurunuzun sonuçlanmasının gecikmesinin bazı yaygın nedenleri vardır.
Başvuru Sonucunun Gecikme Nedenleri;
1️⃣ Başvuru sırasında işten çıkış tarihinin yanlış girilmesi
2️⃣ İşten ayrılmadan önce başvuru yapılması
(Bu durumda başvurunuz, “reddedilmesi beklenen işlemler” statüsünde bekler)
3️⃣ İŞKUR’da yaşanan yoğunluk ve çok sayıda başvurunun sırada beklemesi
👉 İlgili Yazı:
İstifa edenler işsizlik maaşı alabilmek için ne yapmalıdır?
👉 Öğrenmek için tıklayın.
Maaş ile ilgili ayrıntılı ve detaylı bilgiler için İşsizlik Maaşı Şartları başlıklı yazımızı okumanızı öneririz.
Başvuru Sonrası SMS Gelmeme Nedenleri
İşsizlik maaşı başvurunuz sonuçlandığı hâlde SMS almıyorsanız, bunun nedeni çoğunlukla iletişim bilgilerinizle ilgilidir.
1️⃣ İŞKUR profilinizde cep telefonu numaranızın kayıtlı olmaması
2️⃣ Kayıtlı telefon numaranızın hatalı veya eksik girilmiş olması
3️⃣ GSM operatörünüzden kaynaklanan şebeke veya sistemsel problemler
📱 Telefon Numarası Güncelleme ve Kontrol Adımları
Telefon numaranızı kontrol etmek veya güncellemek için https://esube.iskur.gov.tr/ adresine giriş yaptıktan sonra aşağıdaki yolu izleyin:
➡️ Giriş
➡️ İş Arayan Girişi
➡️ T.C. Kimlik No ve Şifre
(Şifrenizi unuttuysanız “Şifremi Unuttum” seçeneğini kullanabilirsiniz.)
Açılan sayfada;
- ”Özgeçmiş” yazan kutucuğa tıklayın.
- İletişim Bilgileri sekmesine tıklayın,
- Adres bilgilerinizi kontrol edin
- Cep telefonu numaranızı eksiksiz girin
- Tercih Edilen İletişim sekmesini ”Telefon (Cep)” yapın
- KAYDET butonuna tıklayın.
İşsizlik Maaşı Başvuru Sorgulaması Nasıl Yapılır?

İşsizlik maaşı başvurunuzun hangi aşamada olduğunu öğrenmek için İŞKUR profilinize giriş yapmanız gerekmektedir.
Giriş yaptıktan sonra aşağıdaki menü yolunu takip edin:
Ana Sayfa → Online İşlemler → İşsizlik Sigortası → Talep Dilekçesi → Dilekçe Listeleme
Bu adımları tamamladıktan sonra açılan ekranda yer alan ARA butonuna tıklayın.
ARA butonuna bastığınızda, başvurunuza ait bilgiler renkli bir satır şeklinde ekranda görüntülenir. Satırın başında yer alan renk, işsizlik maaşı başvurunuzun hangi aşamada olduğunu göstermektedir.
Eğer ARA butonuna bastığınız hâlde herhangi bir satır görüntülenmiyorsa, bu durum işsizlik maaşı başvurunuzun henüz sisteme alınmadığını veya başvurunun eksik/başarısız olduğunu gösterir. Bu durumda yeniden başvuru yapmayı deneyin, yinede sonuç almıyorsanız Alo 170 veya en yakın İŞKUR’ birimine gidin.
ARA butonuna bastığınızda, ekranın alt kısmında yeni bir satır görüntülenir. Bu satırın en başında kare şeklinde renkli bir kutu yer alır (🟥 🟧 🟩 gibi).
Bu kutunun rengi, işsizlik maaşı başvurunuzun hangi aşamada olduğunu göstermektedir.
Bu renklerin ne anlama geldiğini yazının devamında detaylı şekilde açıkladık.
Not: Başvurunuz görünmüyorsa, başvurunun e-Devlet veya İŞKUR üzerinden başarıyla tamamlandığından emin olun.

İşsizlik Maaşı Başvuru Sonucunda Renklerin Anlamları
İŞKUR ekranında görünen durum ifadeleri ve renkler, başvurunuzun hangi aşamada olduğunu gösterir. Aşağıda bu ifadelerin ne anlama geldiğini tek tek açıkladık.
🔸 Tekleştirmeye Hazır Değil
İşleminiz, SGK işten çıkış tarihinden itibaren 10 gün geçmediği için askıdadır.
İşverenin çıkış kodu veya prim düzeltmesi yapabilmesi için tanınan yasal süredir.
Bu sürenin ardından başvurunuz otomatik olarak işleme alınır.
🔸 Yeniden Başlatılmayı Bekleyen
Daha önce işsizlik maaşı aldıysanız ve bu süreçte yeni bir işe girerek ödeneği durdurduysanız, işten tekrar ayrıldığınızda kalan haklarınız değerlendirilmeye alınır.
Yeni başvurunuzda işsizlik maaşı için yeniden yeterli gününüz yoksa, önceki başvurudan kalan hak süreniz üzerinden ödeme devam edebilir.
Bu aşamada başvurunuz, yetkili birim tarafından inceleme beklemektedir.
🔸 Red Bekleyen
Başvuru sırasında işten ayrılış tarihi veya bilgiler yanlış girilmişse, başvurunuz red bekleyen durumunda askıda kalır.
Bu durumda başvurunun reddedilme ihtimali yüksektir.
🔸 Bildirgesi Oluşmuş, Onaya Girmemiş
Başvurunuz sisteme alınmış olup, kurum onayına sunulmak üzere beklemektedir.
Henüz nihai karar verilmemiştir.
🔸 İşlem Görmemiş
Başvurunuz alınmış ancak yoğunluk nedeniyle henüz incelemeye başlanmamıştır.
Kurum tarafından işlem sırasına alınmıştır.
🔸 Yeniden Başlatılmış
Daha önce hak kazandığınız işsizlik maaşı, kaldığı yerden yeniden başlatılmıştır.
Herhangi bir ek başvuru yapmanıza gerek yoktur.
🔸 Nihai Red
İşsizlik maaşı başvurunuz için yeterli prim günü veya sigortalılık süresi bulunmamaktadır.
Bu durumda ödeme yapılmaz.
🔸 Bildirgesi Oluşmuş, Onaya Girmiş
- Bildirgesi oluşmuş: Başvurunuz eksiksiz ve sorunsuz şekilde alınmıştır.
- Onaya girmiş: Başvurunuz ya işlem sırası beklemekte ya da sonuçlandırılmıştır.
Bu ifade genellikle olumlu sonuçlanmaya en yakın aşamadır.
Renkler Başvurunuzla Uyuşmuyorsa Ne Yapmalısınız?
İŞKUR ekranında görünen renkler ve açıklamalar, bazı durumlarda başvurunuzun gerçek durumu ile birebir örtüşmeyebilir.
Bu gibi durumlarda Alo 170 Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi’ni arayarak, işsizlik maaşı başvurunuzla ilgili tüm sorularınıza net cevap alabilirsiniz.
Bu işlemlerden sonra, işsizlik maaşı başvurunuzla ilgili SMS bildirimleri telefonunuza iletilecektir.
Ne kadar maaş alacağınızı hesaplamak için İşsizlik Maaşınızı Hesaplayın sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
İşsizlik Maaşı Hesabınıza Ne Zaman Yatar?
Son yapılan düzenleme ile birlikte, işsizlik maaşı ödemeleri her ayın 5’inde yapılmaktadır.
İşsizlik maaşı başvurunuz onaylandıktan sonra, ödemeniz ilk ödeme döneminde hesabınıza aktarılır.
Ayın 5’i hafta sonu veya resmî tatile denk gelirse, ödeme takip eden ilk iş gününde gerçekleştirilir.
İlk ödeme genellikle PTT üzerinden adınıza açılan hesaba yatırılır. Daha sonraki aylarda, talep edilmesi hâlinde işsizlik maaşı banka hesabına da aktarılabilmektedir.
📌 Önemli Bilgilendirme
- Onay SMS’i almak, ödemenin hemen yapılacağı anlamına gelmez
- Ödeme, aylık ödeme günü olan 5’ine göre planlanır
- İlk ay ödemesi, başvuru ve onay tarihine bağlı olarak kısmi olabilir
📌 Kısa Not
Ödeme günü sistemsel nedenlerle gecikse bile, işsizlik maaşı hak kaybı olmadan yatırılır. Geciken ödeme, takip eden ilk iş gününde hesabınıza aktarılır.








benim kısa çalışmaa ödenegi sorgulayınca kayıt bulunamadı diyor başvuru yapılmış
Sorgulamayı nereden yaptınız acaba? Ben de sorgulamaya çalışıyorum fakat menüyü bulamadım?
Merhaba işsizlik maaşı için başvurdum 9 gün oldu işkur işsizlik ödeneği bölümünde hiçbir kayıt bulunamadı diyor
Başvuruyu yapamamış olabilirsiniz. En yalın işkur a giderek sorgulatmanızo öneririm
Merhaba, Online işlemler – İşsizlik sigortası – Talep dilekçesi – Dilekçe listele – Ara şeklinde tekrardan bakınız lütfen.
Mrbalar işsizlik maaşı için başvuru yaptım 12 gün oldu hala msj gelmedi işkur işsizlik maaşı sorgulaması bölümünü açtığımda hiçbir kayıt bulunamadı diyo
Merhaba ben 2016 yilinda 1 ay iskurlu olarak bi magazada calisip kendi istegimle ayrildim ciktiktan hemen sonra normal sigortali olarak baska bi ise girdim ve dun magazanin kapanmasi nedeniyle ayrildim. Bu durumdan issizlik maasindan yararlanabiliyo muyum . 2016 yilinda iskurun buldugu isten kendi istegimle ayrilmistim bu yuzden issizlik maasi alamama durumum var mi.? Tesekkurler simdiden cevabiniz icin.
Tülay Hanım Merhaba; İşsizlik maaşının ne zaman sonuçlanacağı dışındaki soruları lütfen bu linkteki yazımızın yorum bölümünden soralım. Anlayışınız için teşekkür ederiz.
merhaba iyi calışmalar ben 4 sene 4 aydır calışmaktaydım 3600 ve 15 seneyi doldurduğum için ssk dan kıdem tazminatı alabilir yazısı alarak işyerine teslim ettim 6 kasım 2018 cıkışım verildi tazminatımı vermiyorlar işsiz kaldım şu durumda maaş alabilirmiyim teşekkürler
Bayhan bey merhaa hizmet listenizde şunları kontrol edin 1. si son 120 gün kesintisiz çalışmış mısınız 2.si işten çıkış kodunuznedir. Bunları kontrol edip dönüş yaparsanız bir fikir yürütebiliriz.
22/05/2018 tarihinde işten çıkışımi verdiler 23/05/2017 tarihinde iskura net üzerinden işsizlik ödeneği başvurusu yaptım ne zaman sonuçlanır. Birde 16 aylık uzun süreli çalışmıştım sigorta çıkışımi yaptiklari halde maaşımı yatirmadilar kıdem tazminati acsam nerden nasıl açarım isverenle muhattap olmadan yapilirmi
Merhaba Serkan işsizlik maaşım ne zaman sonuçlanır sorusunun cevabını detaylı olarak yazımızda anlattık. Kıdem tazminatı yada sigortasız çalışma ile ilgili şikayetlerin nasıl ve nereye yapıldığı ile ilgili merak edilenleri şu yazımızda yazdık:
işkurdan gelen mesaj : …. tarihli ödenek başvurunuz üzerinde güncelleme yapışmıştır. en yakın işkur biriminden detaylı bilgi alınız diye mesaj geldi onaylanmışmıdır acaba ?
bende başvurdum şuan tekleştirmeye hazır değil yazıyor 16 sında işten ayırldım 18inde başvurdum
21.08.2017 de işsizlik maaşı başvurusu yaptım ama herhangi bir cevap gelmedi ne yapmam gerekir
Remzi Bey,
Başvuru değerlendirmesi 10 ile 20 gün arası sürebiliyor. İşsizlik ödeneği sorgulaması içinde İşkur sayfasında sol üstte anasayfa seçeneğinin yanında online işlemler mevcut oraya tıklayın. Oradan tazminat ve fona girin devamında talep dilekçesi, dilekçe listelemeyi tıkladıktan sonra gelen sayfada ara butonuna basarsanız ulaşabilirsiniz.
Başvuru yaptım 1 hafta geçti ama daha mesaj gelmedi. Bir de işsizlik ödeneği sorgulama kısmında ara butonuna tikliyorum ama kayıt bulunamamıştır diye çıkıyor tekrar başvuru yapmam mi gerekiyor
Gecen hafta basvuruda bulundum. Pazartesi gunu sonuclanacakmis. Peki ayin 14unde sonuclandiktan sonra hangi gun parayi alabiliriz.
Başvurunuzun sonuçlandığı ayın son günü para hesabınıza aktarılır.
Issizlik maasi icin basvurdum internet uzerinden iskur bu numaradan size ulasacaktir diye msj geldi ama hala arayan olmadi
Esma hanım merhaba. Telefonla bir arama olmaz. Başvurunuzun sonucu 10 ila 20 gün içerisinde telefonunuza mesajla iletilecektir.